Jakość usług w transporcie lotniczym - rozważania teoretyczne

Abstrakt

Rynek usług transportowych przechodzi obecnie dynamiczny rozkwit. Stale powstają nowe porty lotnicze, pojawiają się nowi przewoźnicy, co powoduje także wzrost zapotrzebowania na różnorodne usługi transportowe, również w sektorze rynku lotniczego, warunkując tym samym zadowolenie klienta. Dlatego istotnym wydaje się problem monitorowania procesów związanych ze świadczeniem w transporcie lotniczym usług odpowiedniej jakości oraz dokonywanie permanentnej oceny i badania poziomu jakości. Stąd też celem artykułu jest przedstawienie prognozowanej dynamiki rozwoju rynku lotniczego w Polsce, a także analiza wyników badań satysfakcji klientów (pasażerów) korzystających z transportu lotniczego, a w konsekwencji jakości usług w transporcie lotniczym, dostępnych w literaturze przedmiotu.

Autorzy

artykuł
Problemy Jakości
Polski
2018
50
1
26-30
11
0
0
0