Nie da się ukryć, że pandemia COVID-19 zmieniła realia branży fitness oraz si-
łowni. Wraz z lockdownami wzrosło zapotrzebowanie na aktywność fizyczną uprawia-
ną w miejscu zamieszkania bez bezpośredniej pomocy trenera lub specjalistycznego
sprzętu. Obecnie możemy śmiało stwierdzić, że czas ten wprowadził zmiany wżyciu
ludzi na stałe. Wzrósł poziom digitalizacji społeczeństwa oraz zakorzenił się nowy
standard pracy zdalnej lub hybrydowej. Zmieniły się również zachowania żywienio-
we. Istotne zmiany zaszły między innymi na rynku aplikacji fitnessowych. Aplikacje
z kategorii zdrowia i fitnessu wygenerowały 2,5 miliarda pobrań w 2021 r. – znacznie
powyżej poziomów sprzed pandemii i te wyniki utrzymują się nadal. Szacuje się, że
globalny rynek aplikacji fitness osiągnął 4,4 miliarda USD wroku 2020 r. i ma wzro-
snąć o 21,6% CAGR w latach 2021–2028. Jednak jednym z największych problemów,
z jakimi borykają się aplikacje treningowe, jest trudność w utrzymaniu zaangażowa-
nia użytkowników oraz bezpieczeństwo trenującego. Implementowane są w tym celu
odpowiednie narzędzia, aczkolwiek deweloperzy powinni słuchać swoich użytkowni-
ków i dostosowywać się do ich potrzeb i pragnień. Obecnie znaleźliśmy się w sytuacji
win-win, kiedy obie strony są wygrane. Ale trzeba jeszcze te trendy utrzymać, wczym
może pomóc moda na „bycie fit”. Celem niniejszego rozdziału jest określenie efektu
globalnych lockdownów w trakcie pandemii COVID-19 na aktywność społeczeństwa
i rozwój aplikacji w ramach kategorii fitness i dietetycznych