Rozwój aplikacji fitness i dietetycznych w obliczu pandemii COVID-19

Abstrakt

Nie da się ukryć, że pandemia COVID-19 zmieniła realia branży fitness oraz si- łowni. Wraz z lockdownami wzrosło zapotrzebowanie na aktywność fizyczną uprawia- ną w miejscu zamieszkania bez bezpośredniej pomocy trenera lub specjalistycznego sprzętu. Obecnie możemy śmiało stwierdzić, że czas ten wprowadził zmiany wżyciu ludzi na stałe. Wzrósł poziom digitalizacji społeczeństwa oraz zakorzenił się nowy standard pracy zdalnej lub hybrydowej. Zmieniły się również zachowania żywienio- we. Istotne zmiany zaszły między innymi na rynku aplikacji fitnessowych. Aplikacje z kategorii zdrowia i fitnessu wygenerowały 2,5 miliarda pobrań w 2021 r. – znacznie powyżej poziomów sprzed pandemii i te wyniki utrzymują się nadal. Szacuje się, że globalny rynek aplikacji fitness osiągnął 4,4 miliarda USD wroku 2020 r. i ma wzro- snąć o 21,6% CAGR w latach 2021–2028. Jednak jednym z największych problemów, z jakimi borykają się aplikacje treningowe, jest trudność w utrzymaniu zaangażowa- nia użytkowników oraz bezpieczeństwo trenującego. Implementowane są w tym celu odpowiednie narzędzia, aczkolwiek deweloperzy powinni słuchać swoich użytkowni- ków i dostosowywać się do ich potrzeb i pragnień. Obecnie znaleźliśmy się w sytuacji win-win, kiedy obie strony są wygrane. Ale trzeba jeszcze te trendy utrzymać, wczym może pomóc moda na „bycie fit”. Celem niniejszego rozdziału jest określenie efektu globalnych lockdownów w trakcie pandemii COVID-19 na aktywność społeczeństwa i rozwój aplikacji w ramach kategorii fitness i dietetycznych

Autorzy

Agnieszka Woźniak
Agnieszka Woźniak
Jakub Iskra
Jakub Iskra
Kacper Pofelski
Kacper Pofelski
Klaudia Ręcławowicz
Klaudia Ręcławowicz
rozdział z monografii
Polski
978-83-7947-572-8
2023
Marketing okiem młodych naukowców / redakcja Agnieszka Bojanowska
89-97
Politechnika Lubelska
inne
CC BY- SA 4.0 Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0
ostateczna wersja opublikowana
w momencie opublikowania
20
0
0
0